torsdag den 6. marts 2014

Udfordringsopgave, indlæg 3

Nu er jeg så kommet i gang med udfordringsopgaven :). Har kigget godt og grundigt på mønsteret og overført dette på mit mønsterpapir(bagepapir) med blyant. Når man overfører mønsteret på mønsterpapir, er det vigtigt, at man får de rigtige størrelsesforhold med(se stregerne på mønsteret). Jeg har besluttet mig for en størrelse 36, da det normalt er den jeg bruger. Det er desuden vigtigt, at få alle folder og andre fine ting med på mønsterpapiret.





onsdag den 5. marts 2014

Ler, indlæg 3

Mine næste skridt :) :



Billederne viser min æstetiske del af leropgaven(den funktionelle kan ses i indlæg 2). Her har jeg ligeledes gjort brug af "flademetoden" :). Figuren gik desværre i stykker idet hovedet brækkede af da jeg fjernede den fra "skabelonen", som jeg havde brugt som en hjælp til at holde på leret mens jeg formede figuren. Jeg har efterfølgende prøvet af klistre hovedet på med noget slikker, men det fungerede ikke som jeg ville, så jeg besluttede mig for at lave en ny på et lidt senere tidspunkt.

tirsdag den 4. marts 2014

Biotopopgave 6 - første tanker

Jeg har allerede tænkt lidt over nogle forskellige eksperimenter ift. biotopopgave 6. Jeg vil tage udgangspunkt i vejret(som naturfænomen med mange læringsmuligheder). Dette vil jeg gøre, fordi børn(som målgruppe) til tider er meget optaget af "vejrfænomener" såsom vind eller regn. Vind og regn(som eksempler) interesserer dem og de har allerede gjort sig nogle kropslige erfaringer og oplevelser: mange har prøvet at mærke blæsten i håret, regndråber på huden eller prøvet at hoppe i en vandpyt og blive våd mm. :) Det er deres egne oplevelser der danner udgangspunkt for forløbet/eksperimenterne.