fredag den 21. marts 2014

Ler, indlæg 5












Så er jeg endelig blevet færdig :). 
Eftersom mit sidste forsøg på at lave en skål(Ler, indlæg 4) også revnede, måtte jeg prøve med en helt anden metode. På billederne kan i se, at jeg har fået lavet en skål ved hjælp af pølsemetoden. Jeg har haft tingene stående i over en uge nu, de er stadig hele(ingen revner) og dejlig tørre :) - oooog klar til at blive glaseret. Juhuuu!
Dukken er stadig den samme, men skålen er som sagt ny og lavet ved hjælp af pølsemetoden. Jeg har rullet en masse ler-pølser og forbundet dem ved hjælp af slikker(se billede 3) og nogle ridser på pølsernes over- og undersider, der laves med en gaffel. For at gøre skålen dejlig glat har jeg til sidst glattet med lidt ekstra slikker og vand på overfladerne.
Er tilfreds med mit ler-arbejde og meget glad at have fået lavet noget, der faktisk ikke revner og som opfylder mine egne forventninger :).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar