onsdag den 26. februar 2014

Ler, indlæg 2

Her kommer mine første forsøg på at arbejde med ler :). Jeg har nogle færdige ting stående, som jeg synes er blevet rigtig fine, men jeg vil først og fremmest vise jer mine første forsøg og så efterhånden vise flere billeder af forløbet som tiden går :).








Jeg har gjort brug af "flademetoden" frem for pølsemetoden(kommer senere). 
Jeg startede med at ælte leret for derpå at rulle det ud. For at få en rigtig flot form har jeg efterfølgende gjort brug af to skåle i forskellig størrelse og pakket godt ind i noget folie. Sluttelig har jeg kunnet lave et mønster ved hjælp af en si og vand(til at rette på mønsteret, når det gik galt). Jeg har hele tiden været klar over, at jeg blev nød til at fjerne leret, før det ville tørre helt ud, fordi ler-skålene ellers ville komme til at revne, fordi materialet trækker sig sammen under tørringen. Det fik jeg så ikke lige gjort hurtig nok :(. Skålene kunne tages af formen dog med nogle revner, som jeg prøvede på at redde med noget slikker(vand-ler blanding som har konsistensen af creme fraiche), men da ler-skålene var blevet meget tynde nogle steder brækkede de desværre. Så måtte jeg i gang med at tænke over nye metoder til de næste ler-projekter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar